Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

rowerowy
Za ciągłym wzrostem popularności kampanii wśród szkół idą również inwestycje w parkingową infrastrukturę dla rowerów… Fot. t

Rowerowy Maj” zaczął się już w lutym - ruszyła rekrutacja w szkołach i przedszkolach. Co nowego w tym roku? Oprócz Gdańska jeszcze 14 miast i gmin w całym kraju przeprowadzi u siebie w tym roku kampanię „Rowerowy Maj”. Żeby podtrzymać atrakcyjność czwartej rowerowej rywalizacji szkół i przedszkoli, jej organizatorzy wprowadzili kilka zmian w regulaminie.
Formularze rekrutacyjne kampanii Rowerowy Maj`2017 dotarły do gdańskich szkół i przedszkoli. W ciągu trzech dni swój udział w czwartej już edycji kampanii, promującej dojazdy do szkół na rowerze (hulajnodze, deskorolce, rolkach) przez cały maj, potwierdziło 26 szkół podstawowych i przedszkoli gdańskich. Pozostałe czas na podjęcie decyzji mają do 22 lutego. Przypomnijmy - rok temu w “Rowerowym Maju” jeździli uczniowie z 91 szkół podstawowych (w tym z wszystkich publicznych poza jedną) i przedszkoli w naszym mieście. Czy jest jeszcze szansa, żeby kampania bijąca rekordy liczby uczestników z roku na rok pobiła je po raz kolejny?
- W tym roku liczymy na większy udział gdańskich szkół niepublicznych w kampanii, a przede wszystkim przedszkoli - mówi Monika Nkome Evini, koordynatorka “Rowerowego Maja” z Referatu Mobilności Aktywnej w gdańskim magistracie. - Grupa najmłodszych rowerzystów rośnie dynamicznie z roku na rok i zaangażowaniem dorównuje starszym kolegom. W drugiej edycji udział wzięło 15 przedszkoli, rok temu było ich 30, teraz liczba ta już się nie podwoi, ale liczymy na przekroczenie trzydziestki.
Tak jak w poprzedniej edycji, kampania będzie miała wymiar ogólnopolski. Wszystkie osiem miast, które wprowadziły “Rowerowy Maj” w swoich szkołach w zeszłym roku (m.in. Sopot, Gdynia, Wrocław, Warszawa) podtrzymało udział w kampanii 2017. Doszło kolejnych sześciu uczestników, w tym m.in. Kraków, ale także gminy z gdańskiego obszaru metropolitalnego: Cedry Wielkie i Puck.
„Rowerowy Maj” zatacza coraz większe koło. Gdańsk mówi innym miastom co zrobić, żeby się udało
- Każde miasto robi rekrutację szkół na własną rękę, mniej więcej w tym samym czasie co Gdańsk. Pozostali uczestnicy otrzymali od nas kompendium materiałów dotyczących przeprowadzenia kampanii - tłumaczy Monika Nkome Evini.
Dotychczas tylko jedna, najlepsza w danej szkole, klasa otrzymywała w nagrodę wyjście grupowe (np. do centrum sportu lub nauki). Teraz w każdej szkole, w której rywalizować będzie więcej niż 15 klas na taką nagrodę liczyć mogą dwa klasowe zespoły.
Organizatorzy położą większy akcent na zaangażowanie nauczycieli i pracowników szkoły w rowerowe dojazdy do pracy. Dlatego też obok tradycyjnego plakatu, na którym uczniowie za pomocą kampanijnych naklejek odznaczają każdy dojazd na zajęcia na rowerze, pojawi się drugi “naklejkowy” plakat - dla pracowników szkoły.
- Nauczyciele będą przez to bardziej “na celowniku” uczniów, chcemy ich w ten sposób zmobilizować do dawania dobrego przykładu - tłumaczy koordynatorka „Rowerowego Maja” w Gdańsku.
Tradycyjnie - zarówno najlepsi rowerowi uczniowie, jak i nauczyciele otrzymają nagrody - gadżety przydatne dla każdego rowerzysty. Zachowany zostanie też podział placówek na trzy grupy: szkoły małe, średnie i duże, które otrzymają odpowiednio po: 10, 20 i 30 tys. do wydania na wybrane potrzeby.
Warto dodać, że za ciągłym wzrostem popularności kampanii wśród szkół idą również inwestycje w parkingową infrastrukturę dla rowerów - w minionym roku przy podstawówkach, przedszkolach i gimnazjach w Gdańsku zamontowano dwa tysiące stojaków rowerowych.
Gimnazja - tak jak w zeszłym roku - będą rywalizować między sobą również w maju, w ramach Rowerowej Rywalizacji Miast (European Cycyling Challenge).

(g)

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.