Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Zaloguj Zarejestruj
Znikną altanki działkowe
Altanki znikną, by powstała Bulońska Północna… Fot. t
W ramach „Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap IVA” Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg mający na celu przygotowanie terenu przeznaczonego pod budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Droga połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem.
W zakres zamówienia wchodzą roboty przygotowawcze i rozbiórkowe oraz rozbiórka altanek ogrodniczych na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych położonych w pasie drogowym planowanej inwestycji w tym: Na terenie ROD ZREMB; altanki murowane o pow. ok. 223 m2, altanki drewniane o pow. ok. 205 m2. Na terenie ROD JAR: altanki drewniane o pow. ok. 72 m2. Na terenie ROD ORLIK: altanki murowane o pow. ok. 860 m2 i altanki drewniane o pow. ok. 580 m2. Na terenie ROD im. F. Chopina: altanki murowane o pow. ok. 1111 m2 i altanki drewniane o pow. ok. 285 m2.
Oprócz altanek, rozebrane zostaną znajdujące się na terenie przeznaczo…

Czytaj więcej: Znikną altanki działkowe

Minister Infrastruktury i Budownictwa skorzystał z swoich uprawnień zagwarantowanych w ustawie Prawo Spółdzielcze i wysłał do Aleksandra Nowaczka prezesa Zarządu LWSM Morena pismo w którym wnosi o włączenie w zakres planowanej w 2017 roku lustracji pełnej działalności spółdzielni za lata 2014-2016 treści zagadnień z pism które były przesłane do Ministerstwa.
Jednocześnie zobowiązuje Zarząd do przekazania informacji którym ze związków rewizyjnych zostanie zawarta umowa o przeprowadzenie badania, zobowiązuje do przekazania ustaleń w zakresie poruszanych spraw i przekazanie listu polustracyjnego po zakończeniu badania.
Okres czasowy jaki ma sprawdzić lustracja to szereg wyroków sądowych kiedy sąd stwierdza nieistnienie uchwał, uzasadniając nieprzestrzeganiem prawa przez Spółdzielnię.
To, nieistnienie uchwały o zaciągnięciu kredytu - 17 mln, nieistnienie uchwały o wyborze Rady Nadzorczej, nieistnienie uchwały w przedmiocie uchwalenia tekstu jednolitego statutu, nieistnienie uchwały o podzial…

Czytaj więcej: Teraz wkracza minister

Mobilny system ułatwi podróże
Ta aplikacja ma pomóc w sprawnym przemieszczaniu się… Fot. t
W Gdańsku już od kilku lat działa system lokalizowania pojazdów komunikacji miejskiej - mobilny system informacji pasażerskiej. Jest prosty w obsłudze i pozwala szybko sprawdzić na mapie, gdzie aktualnie znajduje się nasz autobus lub tramwaj, czy ma opóźnienie, czy „wypadł” z rozkładu, lub czy przyjedzie szybciej.
Aplikacja myBus to mobilny system informacji pasażerskiej, który powstał z myślą o użytkownikach transportu miejskiego. Działa w kilkudziesięciu miastach w Polsce, w tym w Gdańsku.
Może posłużyć jako tradycyjny rozkład jazdy, ale co ważniejsze aplikacja ta obrazuje aktualny stan komunikacji, uwzględniający korki lub zdarzenia drogowe, których nie uwzględnia tradycyjny rozkład. MyBus wyświetla najbliższe odjazdy, na podstawie danych uzyskanych ze śledzenia pojazdów przez system GPS. Dla podróżujących oznacza to znaczną wygodę, ponieważ dostają jak najdokładniejszą godzinę pojawienia się pojazdu na przystanku, uwzględnia…

Czytaj więcej: Mobilny system ułatwi podróże


Nie bądź obojętny na ich los… Fot. t
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku prosi wszystkich o szczególną wrażliwość i zgłaszanie sygnałów o obecności osób bezdomnych w niemieszkalnych miejscach Gdańska, m.in. piwnicach, altanach i na dworcach.
W noclegowniach i schroniskach wciąż są jeszcze wolne miejsca. Osoby bezdomne znajdą tam bezpieczną przystań. Wszelkie informacje o potrzebujących przebywających w miejscach niemieszkalnych prosimy kierować do: Działu ds. Osób Bezdomnych MOPR przy ul. Wolności 16 w Gdańsku, tel. 58 522 38 20 (od pon. do piąt. w godz. 7.30 do 15.30), Straży Miejskiej - tel. 986 oraz Policji - tel. 997 i 112.
Osoby bezdomne mogą także zgłaszać się osobiście, do Noclegowni Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta przy ul. Żaglowej 1 w Gdańsku, tel. 58 342 13 14.
Wykaz placówek udzielających wsparcia dostępny jest na stronie: www.mopr.gda.pl (zakładka: formy pomocy).
(t)

Czytaj więcej: Pomóż bezdomnemu!

Tartak na Morenie
To było możliwe tylko dzięki powstaniu Domu Sąsiedzkiego…Fot. t

W Domu Sąsiedzkim Piecki Migowo 1 grudnia odbyło się spotkanie ze sztuką. Swoje prace prezentowali uczestnicy kursu rysunku i malarstwa TARTAK.
Celem zajęć prowadzonych przez TARTAK, nie jest wykreowanie artystów, lecz przekazanie uczestnikom solidnych postaw do samodzielnej twórczości. W zajęciach prowadzonych przez Rafała Radtke w pomieszczeniach Gdańskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Sztuki uczestniczą amatorzy wśród nich są mieszkańcy Piecek Migowa.
Na co tygodniowych spotkaniach uczestnicy uczą się posługiwania narzędziami; ołówkiem, węglem, pastelami i farbami na różnych materiałach, poznają zasady kompozycji, perspektywy, światłocienia. Poprzez poznawanie historii sztuki, poznają dzieła sławnych malarzy oraz podejmują, próby zmierzenia się z technikami malarstwa współczesnego i z minionych epok.
Prezentowane prace to tylko część dorobku artystów amatorów, bo tak można ich nazwać. Wystawę prac można oglądać przez dwa ty…

Czytaj więcej: Tartak na Morenie

Okrywanie roślin przed mrozami

Ozdobne snopki zobaczyć można m.in. Morenie… Fot. t

Zima zaczęła się na dobre. Piaskarki i solarki mają już za sobą pierwsze dyżury, prognozy pogody nie zapowiadają na razie bezśnieżnej aury. Przygotowane do zimy są nie tylko ulice, parki i zieleńce. Specjalne okrycia zyskały też rośliny w pasach drogowych.
- Tego sezonu zimowego stosujemy nowe rozwiązanie mające chronić rośliny w pasach zieleni położonych bezpośrednio przy drogach przed błotem pośniegowym i solą sypaną na drogi. To specjalne płotki wykonane z falistej płyty z tworzywa sztucznego mające zabezpieczać nasadzenia przed tzw. aerozolem powstającym gdy wysypana na jezdnie sól się rozpuszcza i roztwór ten zaczyna być rozchlapywany przez jadące samochody – mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.
Płotki pojawiły się w sześciu lokalizacjach: przy ul. Nowe Ogrody, w rejonie ul. Łostowickiej i Armii Krajowej (ul. Rakoczego), na al. Hallera (w rejonie pętli), na Placu Wolności w Nowym Porcie, na ul. Pawia na Stogach i w rejon…

Czytaj więcej: Okrywanie roślin przed mrozami

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.