Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Zaloguj Zarejestruj
W poprzednim wydaniu Gazety Dzielnicowej Morena informowaliśmy o skandalicznym zachowaniu wynajętego za pieniądze członków LWSM Morena prawnika, Bartosza Jarząbskiego, który w spółdzielczym biuletynie wydawanym przez zarząd spółdzielni zaatakował mieszkańca Moreny, Leszka Kwapisza za to, że śmiał wygrać ze spółdzielnią przed Sądem Okręgowym i Apelacyjnym, sprawę o nieistnienie uchwały o podziale nadwyżki bilansowej za 2014 r. Ludziom puściły nerwy, napisali list do Rady Nadzorczej LWSM Morena.
„Z wielkim zażenowaniem i niesmakiem przeczytaliśmy artykuł w ostatnich „Aktualnościach z Moreny”, w którym radca prawny Bartosz Jarząbski atakuje naszego członka spółdzielni, Leszka Kwapisza, za to, że śmiał z nim wygrać przed Sądem Okręgowym i Apelacyjnym, sprawę o podjętą, przez WZ, niezgodnie z prawem, uchwałę o podziale nadwyżki bilansowej za 2014 r. Jest to poniżanie człowieka, uwłaczanie jego godności i stygmatyzowanie go. On nic nie zrobił. On stanął w obronie prawa i członków Spółdzielni.…

Czytaj więcej: Zemsta za proces

Łuna ognia nad Kolumba
Mieszkańcy domagali się kontroli, w końcu doszło do pożaru… Fot. t

Zarząd Dzielnicy Piecki Migowo już w 2014 roku wnioskował do Straży Pożarnej, Urzędu Miasta i Nadzoru Budowlanego o przeprowadzenie szczegółowej kontroli w zabudowaniach usługowych na terenie parkingu strzeżonego przy ul. Kolumba w Gdańsku, którego właścicielem jest LWSM MORENA . Kontrole nie dały żadnych rezultatów. Teraz, w marcu, nad obiektem z oponami wybuchł pożar.
Straż Pożarna bada przyczyny pożaru, do którego doszło 9 marca w obiekcie usługowym zlokalizowanym na terenie dzierżawionego od LWSM Morena parkingu.
- Jestem oburzona tym, co się stało, w bezpośredniej bliskości jest las, jest też blok mieszkalny – mówiła mieszkanka. – Całe szczęście, że strażacy dość sprawnie uporali się z ogniem.
W 2014 roku Zarząd Dzielnicy Piecki Migowo już w 2014 roku wnioskował do Straży Pożarnej, Urzędu Miasta i Nadzoru Budowlanego o przeprowadzenie szczegółowej kontroli w zabudowaniach usługowych na terenie parkingu strzeżonego p…

Czytaj więcej: Łuna ognia nad Kolumba

Uczennica Szkoły Podstawowej Nr 1, Maja Trzeciak z klasy V e, została „Wolontariuszem Roku 2016” Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci. To wyjątkowe wyróżnienie przyznawane jest osobom, które swój czas i serce poświęcają potrzebującym dzieciom, podopiecznym hospicjum.
- Maja nie jest sama, działa wspólnie z koleżankami z klasy – Igą, Zuzią, Marysią i Emilką - mówi Małgorzata Zmysłowska, wychowawczyni i opiekunka wolontariatu. - Razem stanowią doskonały team, wspierany również przez rodziców.
Dziewczyny są wszędzie tam, gdzie potrzebna jest pomoc: na kiermaszach, zbiórkach pieniędzy, biegach i meczach charytatywnych. Maja, laureatka nagrody „Wolontariusz Roku”, to doskonała organizatorka, która ma niezwykły dar angażowania rówieśników i dorosłych do działań charytatywnych. Przy okazji udziela się innym jej radość, uśmiech i poczucie humoru. Jako jedynej spośród niepełnoletnich, akcyjnych wolontariuszy PHD, za zgodą psychologa, pozwolono jej na bezpośredni kontaktu z podopiecznymi. Maja zaprz…

Czytaj więcej: Wolontariusz Roku 2016

Znikną altanki działkowe
Altanki znikną, by powstała Bulońska Północna… Fot. t
W ramach „Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap IVA” Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg mający na celu przygotowanie terenu przeznaczonego pod budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Droga połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem.
W zakres zamówienia wchodzą roboty przygotowawcze i rozbiórkowe oraz rozbiórka altanek ogrodniczych na terenach Rodzinnych Ogrodów Działkowych położonych w pasie drogowym planowanej inwestycji w tym: Na terenie ROD ZREMB; altanki murowane o pow. ok. 223 m2, altanki drewniane o pow. ok. 205 m2. Na terenie ROD JAR: altanki drewniane o pow. ok. 72 m2. Na terenie ROD ORLIK: altanki murowane o pow. ok. 860 m2 i altanki drewniane o pow. ok. 580 m2. Na terenie ROD im. F. Chopina: altanki murowane o pow. ok. 1111 m2 i altanki drewniane o pow. ok. 285 m2.
Oprócz altanek, rozebrane zostaną znajdujące się na terenie przeznaczo…

Czytaj więcej: Znikną altanki działkowe

Minister Infrastruktury i Budownictwa skorzystał z swoich uprawnień zagwarantowanych w ustawie Prawo Spółdzielcze i wysłał do Aleksandra Nowaczka prezesa Zarządu LWSM Morena pismo w którym wnosi o włączenie w zakres planowanej w 2017 roku lustracji pełnej działalności spółdzielni za lata 2014-2016 treści zagadnień z pism które były przesłane do Ministerstwa.
Jednocześnie zobowiązuje Zarząd do przekazania informacji którym ze związków rewizyjnych zostanie zawarta umowa o przeprowadzenie badania, zobowiązuje do przekazania ustaleń w zakresie poruszanych spraw i przekazanie listu polustracyjnego po zakończeniu badania.
Okres czasowy jaki ma sprawdzić lustracja to szereg wyroków sądowych kiedy sąd stwierdza nieistnienie uchwał, uzasadniając nieprzestrzeganiem prawa przez Spółdzielnię.
To, nieistnienie uchwały o zaciągnięciu kredytu - 17 mln, nieistnienie uchwały o wyborze Rady Nadzorczej, nieistnienie uchwały w przedmiocie uchwalenia tekstu jednolitego statutu, nieistnienie uchwały o podzial…

Czytaj więcej: Teraz wkracza minister

Mobilny system ułatwi podróże
Ta aplikacja ma pomóc w sprawnym przemieszczaniu się… Fot. t
W Gdańsku już od kilku lat działa system lokalizowania pojazdów komunikacji miejskiej - mobilny system informacji pasażerskiej. Jest prosty w obsłudze i pozwala szybko sprawdzić na mapie, gdzie aktualnie znajduje się nasz autobus lub tramwaj, czy ma opóźnienie, czy „wypadł” z rozkładu, lub czy przyjedzie szybciej.
Aplikacja myBus to mobilny system informacji pasażerskiej, który powstał z myślą o użytkownikach transportu miejskiego. Działa w kilkudziesięciu miastach w Polsce, w tym w Gdańsku.
Może posłużyć jako tradycyjny rozkład jazdy, ale co ważniejsze aplikacja ta obrazuje aktualny stan komunikacji, uwzględniający korki lub zdarzenia drogowe, których nie uwzględnia tradycyjny rozkład. MyBus wyświetla najbliższe odjazdy, na podstawie danych uzyskanych ze śledzenia pojazdów przez system GPS. Dla podróżujących oznacza to znaczną wygodę, ponieważ dostają jak najdokładniejszą godzinę pojawienia się pojazdu na przystanku, uwzględnia…

Czytaj więcej: Mobilny system ułatwi podróże

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.