Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Wybraliśmy Budżet Obywatelski
Ogłoszenie wyników BO    (fot. Gdynia.pl)

To już postanowione – gdynianie wybrali zwycięskie projekty w Budżecie Obywatelskim. W głosowaniu udział wzięło 44 167 osób, czyli ok. 18,49 procent mieszkańców Gdyni.
Do realizacji wybrano 30 projektów. Po raz pierwszy gdynianie wskazywali też przedsięwzięcia w ramach Przyjaznej Dzielnicy. Zrealizowanych zostanie 36 pomysłów.
- Jeszcze w zeszłorocznym Budżecie Obywatelskim zaangażowanie wnioskodawców było bardzo różne, często się zdarzało, że zgłaszali projekty, po czym zostawiali je samym sobie, na zasadzie, być może mieszkańcy docenią – powiedział Michał Guć podczas ogłoszenia wyników BO. - W tym roku naprawdę mieliśmy poczucie ogromnego zaangażowania, jeśli chodzi o promowanie projektów i zachęcanie mieszkańców do głosowania. Myślę, że to się również przekłada na frekwencję. A przede wszystkim przekłada się na to, że pokazujemy, że warto dbać o sprawy naszych dzielnic i chcemy, by odbywało się to tak samo w latach kolejnych.
Tegoroczna edycj…

Czytaj więcej: Wybraliśmy Budżet Obywatelski

Przyjaźniej dla mieszkańców
94 projekty zgłoszono w ramach konkursu dla rad dzielnic „Przyjazna Dzielnica” - spośród tej liczby gdynianie wybierają swoje preferowane inicjatyw. Głosowanie odbywa się razem z wyborem projektów do Budżetu Obywatelskiego.
Głosowanie odbywa się na stronie bo.gdynia.pl. Tak jak w roku 2015 można wskazywać projekty z jednej dzielnicy - i nie musi to być dzielnica, w której mieszkamy. Na liście dzielnicowej projekty są ustawione według kolejności określonej w losowaniu.
Na tym nie koniec nowości. Głosowanie na projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego 2016 jest powiązane z wyborem projektów w ramach Przyjaznej Dzielnicy, z pulą 550 tys. zł. Każda Rada Dzielnicy musiała przygotować w partnerstwie lokalnym co najmniej trzy projekty dotyczące szeroko rozumianej integracji mieszkańców dzielnicy: organizacji czasu wolnego dzieci, młodzieży, i osób dorosłych, działań kulturalnych, sportowych, podnoszenia poczucia bezpieczeństwa oraz działań na rzecz rodziny.
Metoda głosowania jest taka, jak w…

Czytaj więcej: Przyjaźniej dla mieszkańców

Startują kursy i szkolenia!
Kurs tańca jest przeznaczony dla panów i dla pań      (fot. mat. RD)
Po wakacjach startują od nowa bezpłatne kursy i szkolenia dla mieszkańców. Do wyboru jest samoobrona, pierwsza pomoc i taniec towarzyski.
W Zespole Szkół nr 14 odbywa się szkolenie, którego tematem przewodnim jest „Samoobrona bez ściemy - co działa i dlaczego?”. Każdego dnia szkolenia przeprowadzane są: odpowiednia rozgrzewka, demonstracja technik, trening technik na sucho, następnie w parach, grupach i trening sytuacyjny w formie psychodramy.
Każde zajęcia są wzbogacone o informacje z dziedzin prawa i psychologii.
- Cały kurs podstaw samoobrony (10 weekendów) ma przygotować laika do 90 % sytuacji niebezpiecznych w życiu codziennym, tj. nauczyć jak się bronić przed uderzeniami, kopnięciami, duszeniami, przedmiotami niebezpiecznymi,próbami wywrócenia, próbami uprowadzenia – mówi Lechosław Dzierżak ze Stowarzyszenia KrewAktywni.
Zajęcia są przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Każdy temat zaczyna się od p…

Czytaj więcej: Startują kursy i szkolenia!

Głosuj, wybieraj, zmieniaj dzielnicę!
Projekty zmieniają oblicze dzielnicy         (fot. kod)

141 projektów do Budżetu Obywatelskiego – tyle projektów do wyboru mają gdynianie. Wśród tej puli nie brakuje oczywiście pomysłów z naszej dzielnicy.
Na dzielnicę, której mieszkańcy okażą się najbardziej aktywni, czeka nagroda. Z kasy miasta zostanie zrealizowany tam dodatkowy projekt. Będzie to pierwszy z tych, które nie zmieszczą się w puli środków Budżetu Obywatelskiego. W tym roku po raz pierwszy, decyzją władz miasta, przygotowano taki bonus dla mieszkańców dzielnicy, w której frekwencja w BO będzie najwyższa.
Tegoroczna edycja gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego jest trzecią, w której gdynianie mogą wskazywać projekty do realizacji w ich dzielnicach. Rosnąca frekwencja to dowód na to, że ta forma decydowania o zmianach w naszym najbliższym otoczeniu uznana została za skuteczną.
W tym roku do rozdysponowania w całym mieście jest dokładnie 5203543,65 zł. Spośród 141 projektów, na realizację których ta kwota zostanie przeznaczona,…

Czytaj więcej: Głosuj, wybieraj, zmieniaj dzielnicę!

Konkursowe wnioski

Jedna z propozycji to kurs pierwszej pomocy                                                 (fot. mat. RD)
Rada Dzielnicy Dąbrowa, wspólnie z licznymi partnerami, przygotowała wnioski do konkursu „Przyjazna Dzielnica”. We wrześniu mieszkańcy dzielnicy zadecydują w głosowaniu internetowym, które z projektów trafią do realizacji.
Do wyboru będą: zajęcia z robotyki, zajęcia nornic-walking, spotkania dla seniorów, kursy pierwszej pomocy, kursy samoobrony, kursy tańca towarzyskiego, zajęcia terenowe, spotkania z archeologią, dogoterapia na dzielnicy, zajęcia teatralne, festyn rodzinny i przejazd rowerowy.
- Głosowanie odbędzie się w dniach 12-25 września 2016, razem z głosowaniem do Budżetu Obywatelskiego – informuje Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa.
Trzeba przyznać, że z myślą o mieszkańcach przygotowano mnóstwo zajęć. Oferta jest tak urozmaicona, że każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego.
Rada Dzielnicy Dąbrowa oraz Miejska Biblioteka Publiczna (filia nr 20) zaprasz…

Czytaj więcej: Konkursowe wnioski

Pora na buspasy?
Gdzie przydałby się dodatkowy pas dla autobusów?                                              (fot. kod)
Przepustowość naszych ulic oraz kwestia punktualności komunikacji miejskiej to sprawy, które leżą na sercu wszystkim mieszkańcom dzielnicy – tym zmotoryzowanym i tym, którzy nie mają własnych czterech kółek. Czy powstanie buspasów rozwiązałoby problem?
W celu zwiększenia jakości i efektywności transportu publicznego, w ramach projektu CIVITAS DYN@MO, testowane i oceniane było rozwiązanie polegające na wyznaczeniu buspasa wzdłuż głównych gdyńskich ulic.
W ramach realizacji projektu pilotażowego, poprzedzonego analizami lokalizacji możliwych do wprowadzenia rozwiązań, wyznaczono buspasy na ul. Władysława IV (w kierunku Redłowa) oraz na Estakadzie im. E. Kwiatkowskiego (w kierunku Obłuża). Zadanie realizowane jest we współpracy z Politechniką Gdańską - partnerem Gdyni w projekcie CIVITAS DYN@MO.
W związku z powyższym, mieszkańcy zostali zaproszeni do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie, do…

Czytaj więcej: Pora na buspasy?

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.