Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Czas na zerówkowiczów
Rodzice 6-laków mogą również zapisać dzieci do pierwszej klasy… Fot. t

24 kwietnia o godz. 9.00 ruszy w Gdańsku rekrutacja do placówek edukacyjnych dla najmłodszych gdańszczan na rok szkolny 2017/2018, w tym także szkół na Chełmie. Przeszło 6150 miejsc w przedszkolach publicznych czeka na najmłodszych gdańszczan.
Rekrutacja będzie się odbywać wyłącznie w sposób elektroniczny. Na złożenie wymaganych dokumentów na pierwszym etapie naboru rodzice będą mieli czas do 10 maja do godz. 15.00. Udział w rekrutacji mogą wziąć za pośrednictwem Gdańskiej Platformy Edukacyjnej – www.edu.gdansk.pl. Co ważne rodzice muszą złożyć wnioski o przyjęcie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Harmonogram rekrutacji: 24 kwietnia, godz. 9.00- 10 maja, godz. 15.00 – czas na składanie wniosków wraz z dokumentami, 10 maja- 23 maja…

Czytaj więcej: Czas na zerówkowiczów

Budowa nowych szkół, modernizacja i rozwój istniejących placówek inwestycyjnych, rozbudowa infrastruktury rekreacyjno-sportowej, rewitalizacja kolejnych dzielnic, rozbudowa systemu przeciwpowodziowego i a także inwestycje drogowe i komunikacyjne - podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta przegłosowano listę priorytetowych przedsięwzięć, które będą realizowane w Gdańsku do roku 2023.
Baza Priorytetów Inwestycyjnych (BPI) to zbiór projektów stanowiących potencjał przedsięwzięć do realizacji w ramach limitów na inwestycje zarezerwowanych w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta, oraz w oparciu o zewnętrzne źródła finansowania – zarówno ze środków publicznych (głównie z funduszy Unii Europejskiej) i partycypacji partnerów prywatnych. Przedsięwzięcia ujęte w BPI są też zgodne z przyjętą w 2014 roku Strategią Rozwoju Miasta Gdańska 2030 Plus, a dokładnie – z dziewięcioma Programami Operacyjnymi zawartymi w tej strategii.
W BPI, wśród inwestycji do realizacji do 2023 roku, pojawiły się m.in. ta…

Czytaj więcej: Priorytety zostały uchwalone

Ekspertka wśród uczniów
Szczególny program wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach…
Fot. t
Jak odnaleźć się na rynku pracy? Jak być aktywnym zawodowo pomimo ograniczeń zdrowotnych? Czy pracodawcy zatrudniają osoby niepełnosprawne? Z młodzieżą dotkniętą różnego typu niepełnosprawnościami spotkała się 3 marca w szkole nr 8 ekspertka z zakresu zatrudniania osób niepełnosprawnych i doradca kariery Agata Spała.
Z niepełnosprawną młodzieżą uczącą się w liceach ogólnokształcących w Gdańsku oraz uczestnikami kursu kwalifikacyjnego w Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego Nr 1 w Gdańsku spotkała się Agata Spała. Spotkanie to miało charakter motywujący młodych ludzi do kontynuowania edukacji i podejmowania aktywności zawodowej mimo licznych ograniczeń zdrowotnych. Na spotkanie zostali także zaproszeni przedstawiciele Kuratorium Oświaty, PFRONu oraz Państwowego Urzędu Pracy.
Agata Spała jest trenerką, doradcą kariery i konsultantką ds. niepełnosprawności. W Gdańsku uczniowie z niepełnosprawnościami mogą korzystać z…

Czytaj więcej: Ekspertka wśród uczniów

Czyli, jak grają seniorzy?
Babcie z Chełmu mile widziane…
15 marca ruszyło pierwsze spotkanie. Stacja Orunia zaprasza seniorów do udziału w projekcie teatralnym „Każdy potrzebuje babci na jabłoni”. W ramach projektu chętni mogą skorzystać z bezpłatnych warsztatów z elementami teatru, tańca i psychologii, które odbywać się będą w każdą środę w godz. 15.00–16.30 w Stacji Orunia GAK przy ul. Dworcowej 9. Mile widziani mieszkańcy sąsiedniego Chełmu.
Projekt prowadzą Marta Kwiatkowska, aktorka i psycholog, oraz tancerz i solista Michał Lewandowski. Jak zaznaczają, seniorzy nie muszą mieć doświadczenia aktorskiego, liczy się chęć udziału w przedsięwzięciu.
Uczestnicy będą mogli podyskutować, podzielić się swoimi wspomnieniami i refleksjami na temat współczesności. Podejmą też warsztat pracy z ciałem, dostosowany do ich możliwości wiekowych. Nauczą się, jak wyrazić piękno poprzez ruch ciała, jak odnaleźć równowagę i jak poprzez taniec wyrazić swoje emocje.
Podczas treningu aktorskiego uczestnicy będą mogli popracować nad…

Czytaj więcej: Czyli, jak grają seniorzy?

Biskupia Górka umacniana


6,6 mln zł dofinansowania ma w tym roku otrzymać Gdańsk na stabilizację i zabezpieczenie osuwisk w rejonie Biskupiej Górki. Pieniądze będą pochodzić ze środków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
- Minister Mariusz Błaszczak przekazał nam w zeszłym tygodniu promesę, z której wynika, że wysokość dotacji wyniesie 6 630 030 zł. Jest to dofinansowanie w wysokości 80 proc. do pierwszego etapu naszej inwestycji, co oznacza, że z budżetu miasta dołożymy do niej 3,8 mln zł. Do końca kwietnia musimy wyłonić wykonawcę – mówi prezydent Paweł Adamowicz.
Przypomnijmy: w ramach zabezpieczenia Biskupiej Górki wzmocnić trzeba cały stok wschodni. Prace muszą zostać wykonane wzdłuż dolnego fragmentu skarpy oraz wzdłuż górnej części ul. Biskupiej. Zgodnie z planem, w tzw. koronie skarpy (na której stoją m.in. gmach Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej i dawne Schronisko Młodzieżowe im. Paula Benekego, należące obecnie do Komendy Wojewódzk…

Czytaj więcej: Biskupia Górka umacniana

Our Democratic Europe
Spotkanie pozwoliło na wymianę myśli i doświadczeń…                                                   (t)

Międzynarodowe spotkanie Erasmusa + odbyło się 4-7 lutego w VII LO na gdańskim Chełmie. Do Gdańska przyjechali goście z Danii, Belgii i Holandii. Koordynatorem była Biblioteka Wojewódzka w Gdańsku im. Józefa Conrada–Korzeniowskiego.
Pierwszego dnia uczniowie z polskich szkół przyjęli do swoich domów gości. VII Liceum Ogólnokształcące reprezentowali Anna Nazaruk i Kornel Miszk z II C, Jakub Rogiński z II A, Julia Buerger z II B, Agata Hibner i Szymon Parzych z I A. Projekt dotyczy ,,Edukacji i zatrudnienia w UE” – ,,Our Democratic Europe”.
5 lutego odbyła się międzynarodowa debata w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Uczniowie prezentowali zagadnienia z punktu widzenia sytuacji w swoim państwie. Najciekawsze, ale i najtrudniejsze okazały się tematy związane z imigracją, rasizmem, wykluczeniem, nierównością społeczną. Duże zainteresowanie wzbudziły prezentacje szkół, systemów e…

Czytaj więcej: Our Democratic Europe

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.