Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Dramat w salonie gier

Dotarcie do sprawców pobicia zajęło policjantom dwa dni… Fot. t

Dwaj bracia weszli do salonu gier na gdańskim Chełmie i pobili 23-letniego ochroniarza, godząc go kilkukrotnie nożem. Dwa dni później byli już w rękach policji.
Była prawie szósta nad ranem, gdy na gdańskim Chełmie do jednego z salonów gier weszli dwaj bracia. 34-letni Michał H. i 27-letni Krystian H. przyszli, aby "wymierzyć sprawiedliwość" ochroniarzowi lokalu, z którym byli skonfliktowani. Wcześniej jeden z braci miał zostać wyrzucony z salonu po sprzeczce. Napastnicy zadali kilka ciosów nożem 23-letniemu gdańszczaninowi, bili go po całym ciele. Ciężko ranny pracownik został zabrany do szpitala.
- W wyniku pobicia mężczyzna doznał obrażeń w postaci ran kłutych, które naruszyły czynności narządów ciała na czas powyżej siedmiu dni - poinformowała Grażyna Starosielec, szefowa Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Śródmieście.
Dotarcie do sprawców pobicia zajęło policjantom dwa dni. Bracia H. zostali zatrzymani. W trakcie policyjnego p…

Czytaj więcej: Dramat w salonie gier

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Chełm” w Gdańsku ogłosił konkurs na najlepsze przeznaczenie kwoty 1 miliona złotych z zysku wypracowanego przez Spółdzielnię w 2015 roku. Konkursowe wnioski były przyjmowane do 15 maja. Teraz czas na wyłonienie zwycięzcy. Otrzyma podziękowanie na walnym zebraniu i nagrodę.
Celem konkursu jest wytypowanie najlepszego celu na jaki mógłby być wydany jeden milion złotych z osiągniętego przez Spółdzielnię zysku w 2015 roku z korzyścią dla członków Spółdzielni – mieszkańców osiedla. W konkursie uczestniczą wyłącznie członkowie Spółdzielni Mieszkaniowej „Chełm” w Gdańsku. Preferowane były wnioski, które uwzględniały: przypisanie działań w wyniku wniosku jak największej liczbie członków, gdyż zysk należny jest każdemu członkowi spółdzielni, powinny dotyczyć prac remontowych albo innych związanych z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych, gdyż w innym przypadku wydane środki finansowe będą obłożone podatkiem dochodowym.
Wnioski konkursowe ocenione będą przez komisję…

Czytaj więcej: Na co wydać milion złotych z zysku

Nowoczesne parkometry
Będzie dostępna płatność kartą i komórką… Fot. t
166 urządzeń w tym roku i 156 w przyszłym. W każdym możliwość płatności monetami, żetonami, kartami płatniczymi, przy pomocy telefonów komórkowych. Gdańsk zamawia nowe parkometry. Znajdą się także na Chełmie. Ogłoszono już przetarg. Jeśli postępowanie będzie przebiegało bez opóźnień – rozstrzygnięcie nastąpi najpóźniej 6 lipca.
Postanowiliśmy wymienić wysłużony sprzęt, który pracuje w Gdańsku już od kilkunastu lat. Dlatego ogłosiliśmy duży przetarg na dostawę systemu poboru opłat w Strefie Płatnego Parkowania (SPP). Oczekujemy dostawy, montażu, uruchomienia i 36 miesięcznego serwisu parkometrów dla Gdańska. Także dostawy oprogramowania do nadzoru systemu poboru opłaty – mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.
Wreszcie ujednolicimy system – dodaje dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku Mieczysław Kotłowski. Dotychczasowy sprzęt kupowany był w kilku postępowaniach w różnych odstępach czasowych. Część parkometrów jest więc jednego…

Czytaj więcej: Nowoczesne parkometry

Dzieci wylosowały Opiekunkę Roku
Od lewej: Regina Baryńska, Agnieszka Gawlińska-Puła i Danuta Wilińska. Fot. Jerzy Pinkas/UMG

W Żłobku nr 7 „Berek” odbyła się uroczystość wręczenia tytułu Opiekunki Roku, którą została Regina Baryńska. Wyróżnienia otrzymały Danuta Wilińska i Agnieszka Gawlińska-Puła.
Tradycyjnie dyplomy wręczył nominowanym opiekunkom prezydent Paweł Adamowicz (wspólnie z radną Emilią Lodzińską), a dwie wyróżnione oraz zdobywczynię zaszczytnego tytułu spośród nich – wylosowały oczywiście dzieci. Prezydent gorąco podziękował pracownikom gdańskich żłobków za ich trudną pracę. – Dziękuję wam za ciepło i cierpliwość, bo człowiek w tym wieku wymaga dużo cierpliwości – podkreślał prezydent Adamowicz.
Tytuł Opiekunka Roku przyznawany jest od 2005 roku lat przez Prezydenta Miasta Gdańska. Każdy żłobek (kierownik, rodzice, personel) nominuje jedną opiekunkę do Tytułu. Przy nominacji bierze się pod uwagę przede wszystkim sposób wykonywania obowiązków, czyli sprawowanie opieki nad podopiecznymi. Spośród 9 nominowanyc…

Czytaj więcej: Dzieci wylosowały Opiekunkę Roku

Urodziny z Fahrenheitem

Chełmskie przedszkolaki odwiedzać będzie niezwykły gość – wybitny mieszkaniec Gdańska, Daniel Gabriel Fahrenheit. Podczas wizyty wraz z przedszkolakami wykona zagadkowe, spektakularne i niecodzienne eksperymenty. Zabierze maluchy na emocjonującą podróż w czasie. Zawita też w innych gdańskich przedszkolach.
Od kwietnia do czerwca przedszkola odwiedzi Daniel Gabriel Fahrenheit. Dzięki interaktywnym zajęciom przybliży przedszkolakom prawa fizyki. Podczas pokazów niezwykły gość używać będzie termometrów, ciekłego azotu, nadprzewodników i naczynia dewara.
- Interaktywne projekty adresowane do przedszkolaków pomagają im, w myśl zasady „badać, odkrywać, pytać”, poznać i zrozumieć prawa fizyki. Cieszę się, że poznają związane z nią zagadnienia z ust i warsztatu gdańszczanina, Daniel Gabriel Fahrenheit, obchodzącego w tym roku 330 rocznicę urodzin – mówi Piotr Kowalczuk zastępca prezydenta ds. polityki społecznej.
Dzieci poznają tajemnice temperatury. Niezwykły gość stworzy m.in. potężną, azotow…

Czytaj więcej: Urodziny z Fahrenheitem

Mieszkańcy mniej tracą czasu?
Czy zmotoryzowani odczuwają na Chełmie mniejsze korki? Fot. t
Strategia komunikacyjna Gdańska przynosi rezultaty? Tak uważają eksperci. Opublikowany w marcu IV już raport Deloitte i Targeo.pl o korkach w 7 największych miastach Polski potwierdza, że mieszkańcy naszego miasta coraz mniej tracą przez stanie w korkach. Mniej zakorkowana rzekomo jest także biegnąca przez Chełm Trasa W-Z. Podobno, bo kierowcy wciąż psioczą.
Co najmniej 3,8 mld zł stracili w 2015 roku kierowcy z powodu korków w siedmiu największych polskich miastach – szacuje firma doradcza Deloitte. Dziennie w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku strata wynosiła średnio 14,6 mln zł. Straty to nie tylko paliwo, ale również czas.
Uwzględniając czas tracony w korkach i straty kierowców, za najbardziej zakorkowane miasto Polski w 2015 r. w swoim raporcie Deloitte uznała Wrocław. Drugie miejsce zajął Kraków, a trzecie Poznań.
Warto jednak dodać, że w trzech miastach – w Gdańsku, Łodzi i Katowicach…

Czytaj więcej: Mieszkańcy mniej tracą czasu?

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.